Biologie je základním oborem pro vzdělání v oblasti přírodovědného studia. Na Farmaceutické fakultě VFU Brno je předmět zařazen do prvního ročníku a je pravidelně vyučován pro více jako 150 studentů v českém studijním programu a 20 studentů v anglickém studijním programu. Rozvojový projekt je zaměřen na modernizaci a inovaci Biologie/Biology především v oblastech: a) zajištění možnosti plošné prezentace dat; b) zajištění nových technických pomůcek; c) úprava provedení praktických cvičení se zavedením nových úloh.

 

Biologie

Praktická cvičení

 

 

 

Textové pole:  
Výuka BIOLOGIE

Poslední aktualizace:  01. 12. 2017

Stránky slouží k informování o aktuálním dění a novinkách ve vědě a výzkumu

Stránky v tuto chvíli procházejí úpravami. Omlouváme se za dočasnou nefunkčnost některých odkazů. Prosím stránky otevírejte pomocí prohlížeče internet Explorer

Textové pole: Aktuální informace
 






Pozvánka na přednášky: 
30/11/2017 - Závěrečná zpráva o řešení projektu
prezentace

Modernizace a inovace praktických cvičení z Biologie/Biology na Farmaceutické fakultě VFU Brno

2017FaF/3140/73

Cílem projektu je inovace a modernizace praktických cvičení z Biologie uskutečněním následujících aktivit: Vytvořit pracovní sešit, který podpoří teoretickou i praktickou část výuky. Pracovní sešit bude systematicky členěn a bude koncipován tak, aby podpořil efektivitu dosažení výsledných cílů.

 

Aktivita 1: Zpracovat Pracovní sešit s jednotlivými úkoly.

 

Aktivita 2: Dovybavit cvičebnu jednoduchým mikroskopickým zařízením a dokoupit příslušenství k mikroskopu jako je Bürkerova komůrka a okulární mikrometr, které prakticky rozšíří výuku o nové metody.

 

Aktivita 3: Inovovat praktická cvičení o nové experimentální úlohy.

 

Aktivita 4: Připravit výstupy zaměřené především na obrazové materiály pro poznávání významných druhů zvířat ve formě posterů.

 

Inovace současných pomůcek usnadní přípravu studentům na závěrečnou zkoušku, jejíž součástí jsou výstupy z praktických cvičení. Získané znalosti využijí studenti v rámci dalšího studia. Nezanedbatelným cílem projektu je rozvoj tvůrčích a pedagogických dovedností řešitele a pracovníků podílejících se na řešení projektu.

Díky realizaci projektu mohl být postupně zlepšován pedagogický proces. Kromě toho umožní studentům, kteří na střeních školách měli velmi nízkou dotaci praktické výuky, zlepšit jejich praxi v laboratorních cvičeních, která bude přínosem i v dalších předmětech vyučovaných na VFU.

 

Díky tomu je možné inovovat praktické úkoly a přizpůsobit sylabus předmětu na základě nových poznatků v biologii. Byly připraveny výukové materiály v podobě pracovních listů a výukové postery. Drobný materiál umožnil zlepšit mikroskopickou techniku sledovaných mikro-objektů. Umožnil lepší popis daného preparátu a více přiblížil danou problematiku studentům. Inovace předmětu umožnila studentům lepší pochopení základních biologických zákonitostí a především jim přiblíží praktickou realizaci zadaných experimentálních úkolů.

Hlavním přínosem projektu je motivace studentů k získání praktických a experimentálních dovedností. Mezi další významný dlouhodobý přínos projektu patří zvýšení potenciální motivaci studentů k experimentální práci a zaměření se do oblastí vědy a výzkumu.

 

Nezanedbatelným přínosem projektu byla také účast řešitele a spoluřešitelů (dva studenti pregraduálního studia a jeden studen postgraduálního studia) na realizaci. Získané zkušenosti jednoznačně pomohli  získat prvotní pedagogické zkušenosti. Projekt tak pomohl studenty dále případně směřovat v dalším profesním růstu.

Textové pole: Textové pole: Textové pole: Martin Löffelmann , řešitel
Textové pole: Michael Gargulák , spoluřešitel
Textové pole: Sylvie Skaličková , spoluřešitel
Textové pole: Rene Kizek , garant

Projektový tým vytvořili pregraduální studenti 1-2 ročníku magisterského studia Martin Löffelmann a Michael Gargulák. Skupinu doplnila Sylvie Skaličková, student 1-2 ročníku postgraduálního studia. Garantem projektu byl René Kizek.

Rozcestník na zajímavé stránky zabývající se biologickou problematikou. Kliknutím na odkaz bude nasměřováni na danou stránku.

PRACOVNÍ POSTERY DO PRAKTICKÝCH CVIČENÍ  -  K JEDNOTLIVÝM STUDIJNÍM BLOKŮM

„Je zhola zbytečné se ptát, má-li život smysl či ne. Má takový smysl, jaký mu dáme.“
Seneca

PRACOVNÍ LISTY  PRAKTICKÝCH CVIČENÍ  -  K JEDNOTLIVÝM STUDIJNÍM BLOKŮM

1. Návod pro používání Bürkerovy komůrky a okulárního mikrometru.

2. Přepracování sylabu a jeho inovace.

3. Vytvoření pracovního sešitu pro cvičení z biologie.

4. Posterová prezentace obrazových materiálů pro poznávání významných druhů zvířat.