Proces podání Žádosti o sepsání závěrečné práce v jiném než českém jazyce Pohled studenta Proces zpracování spisu v agendě Žádost o sepsání závěrečné práce v jiném než českém jazyce začíná samotným podáním žádosti studenta. Podat novou žádost může student cestou: Student (Během studia) Úřadovna Podání nové žádosti→ → Zde si student v nabídce vybere agendu Žádost o sepsání závěrečné práce v jiném než českém jazyce, volbu provede pomocí tlačítka Vybrat. Následně se studentovi zobrazí stránka s prázdným formulářem žádosti k vyplnění. Zde student vyplňuje požadované informace žádosti, kterými jsou: 1. Učo vedoucího práce Žádost vždy nejdříve posuzuje samotný vedoucí práce, až poté je žádost společně s vyjádřením vedoucího předávána k rozhodnutí řediteli ústavu. O vypracování závěrečné práce v angličtině není třeba žádat. 2. Zdůvodnění žádosti Student má možnost uvést do žádosti zdůvodnění. 3. Studium žádosti Tato položka je povinná pouze pro osoby s více než jedním aktivním studiem. Pokud se student v průběhu vyplňování žádosti rozmyslí, má možnost od podání upustit prostřednictvím odkazu Nezakládat novou žádost. Po vyplnění a kontrole formuláře student samotnou žádost podá pomocí tlačítka Uložit, systém následně podání žádosti potvrdí a nově vytvořený spis se přesouvá k vedoucímu práce. Studen si může aktuální stav žádosti zobrazit cestou: Student (Během studia) Úřadovna Moje spisy – stav existujících žádostí→ → Náhled spisu žádosti je identický náhledu spisu, který se zobrazuje odpovědným osobám(screenshot níže), pouze neobsahuje poznámky a možnost přidávat nové úkony. Pohled odpovědných osob V celém procesu agendy Žádost o sepsání závěrečné práce v jiném než českém o osudu spisu rozhodují dvě osoby: vedoucí práce a ředitel ústavu. První odpovědnou osobou je vedoucí práce, ten je volen samotným studentem a je informován automatickým e-mailem okamžitě po podání žádosti. Ve stejném okamžiku obdrží vedoucí práva pro manipulaci s daným konkrétním spisem. Ke správě spisu se vedoucí dostane prostřednictvím odkazu v e-mailu. Na následující stránce se zobrazí spis žádosti s možností zavedení nového úkonu. Vedoucí práce zvolí příslušný úkon(Výjádření vedoucího práce: souhlas či Výjádření vedoucího práce: nesouhlas) a pomocí tlačítka Přípravit zavedení nového úkonu vygeneruje na stránce formulář pro zavedení nového úkonu. Ve formuláři vedoucí vyplní učo ředitele ústavu, své výjadření k žádosti studenta a úkon následně uloží pomocí tlačítka Zavést nový úkon. Vedoucí rovněž může k úkonu připojit interní poznámku. V tuto chvíli je žádost předána druhé odpovědné osobě – řediteli ústavu. Ten je o této skutečnosti informován stejným automatickým e-mailem jako byl informován vedoucí. Další postup už je analogický postupu vedoucího – ředitel se pomocí odkazu v e-mailu dostává ke správě spisu, kde vidí mmj. detail úkonu zavedeného vedoucím a u něj si může pomocí odkazu Atributy úkonu zobrazit vyjádření vedoucího. Ředitel následně vybere příslušný typ úkonu(Schválení žádosti či Zamítnutí žádosti) a opět pomocí tlačítka Přípravit zavedení nového úkonu generuje formulář úkonu. Zde ředitel doplní své vyjádření, příp. interní poznámku a úkon vloží pomocí tlačítka Zavést nový úkon. Po zavedení úkonu Schválení žádosti či Zamítnutí žádosti odchází studentovi automatický email. Když je žádost vyřízena, je potřeba zavést poslední úkon, kterým je Uzavření spisu. K tomuto úkonu se neeviduje žádný atribut a lze jej zavést stejným způsobem jako je popsáno výše. Pozor: Po uzavření spisu již není možné cokoliv ve pisu editovat!