Project information
Vývoj metod pro rozpoznání nadání - první krok v procesu jejich efektivního vzdělávání
- Project Identification
- MUNI/A/1190/2015
- Project Period
- 1/2016 - 12/2016
- Investor / Pogramme / Project type
-
Masaryk University
- Grant Agency of Masaryk University
- Category A
- MU Faculty or unit
- Faculty of Social Studies
Přesná diagnostika je prvním a nezbytným krokem v procesu péče o mimořádně nadané děti. Přesto je v České republice stále citelný nedostatek kvalitních diagnostických nástrojů, které by bylo možné pro tento účel využít. Z těchto důvodů byl v rámci specifického výzkumu z minulých let vyvinut Test pro vyhledávání nadaných žáků v matematice (TIM) a adaptována posuzovací škála GRS-S, která může být používána např. jako screeningový nástroj pro pedagogy. Tento projekt navazuje na tyto aktivity a snaží se je dále rozšiřovat v aplikačním i výzkumném kontextu. Tyto činnosti zahrnují např. rozšíření funkcí vyhodnocovacího on-line prostředí testu TIM, jeho ověření v odlišných jazykových a kulturních prostředích (např. Slovensko, Polsko, Indie atd.) či zjištění jeho souvislosti s dalšími diagnostickými nástroji (WJ IE II COG, ROKF). V případě škály GRS-S půjde především o další výzkumná ověřování – srovnání výsledků posouzení pedagogů a rodičů, validizace s inteligenčním testem WJ IE II COG, ověření souvislosti s emočními charakteristikami posuzovaného dítěte apod.
Publications
Total number of publications: 2
2017
-
Představení systému Game-based Intelligence Screening (GIS)
Year: 2017, type: Appeared in Conference without Proceedings
2016
-
Akcelerace ve vzdělávání nadaných žáků
Svět nadání, year: 2016, volume: 5, edition: 1