Program

U jednotlivých prezentací jsou z důvodů lepší čitelnosti uvedení pouze prezentující autoři. Spoluautoři budou řádně uvedeni ve sborníku abstraktů a sborníku konference.

  • 1. den

    23. 6. 2021 Středa

    8:00–9:00    připojování účastníků, technické informace

    9:00–9:45    zahájení konference

    Úvodní slovo doc. Mgr. Tomáš Kašparovský, Ph.D. (děkan PřF MU)

    a prof. RNDr. Hana Čtrnáctová, CSc. (ktd. Učitelství a didaktiky chemie, PřF, UK)

     

    9:45–10:45    plenární přednáška a diskuze

     

    Šmejkal Petr: Školní měřicí systémy - kámen mudrců nebo Pandořina skříňka?

     

    10:50–12:00    dopolední sekce

     

    Honskusová Linda: Schopnost budoucích učitelů „všímat si“ během pandemie

     

    Režňák Jakub: Informační zdroje ve výuce chemie

     

    Mišianiková Anna: Vplyv bádateľskej výučby biológie na úroveň vedomostí, zručností a spôsobilostí žiakov

     

    12:00–13:15    obědová pauza

    13:15–14:55    odpolední sekce

    Szarka Katarina: Použitie vybraných prvkov výrokovej logiky implementovaných do úloh s rôznym predmetovo- špecifickým kontextom

     

    Métioui Abdeljalil: Aristotle, Galileo, Newton and the Students Conceptions about the Falling Objects

     

    Jurmanová Jana: Distanční výuka fyzikálních praktik - výzva a její realizace

     

    Koperová Dominika: K validizácii bipolárnej výrokovej škály pre identifikáciu miskoncepcií v oblasti poznatkov o stavbe atómu

     

    14:55–15:10    coffee break

     

    15:10–18:20    večerní sekce

     

    Ryhzova Oxana: Experience in Teaching Chemistry to Humanities Students with a Highly Heterogeneous Basic Chemistry Education

     

    Pavlíková Michaela: Mobilní aplikace jako prostředek podpory výuky přírodních věd

     

    Richtr Václav: Výzkumný experiment v přípravě budoucích učitelů chemie

     

    Rusek Martin: Úspěšnost studentů v programech zaměřených na chemii a její učitelství v řešení základních chemických výpočtů

     

    Kubrická Jana: CLIL (Content and Language Integrated Learning) pro studenty učitelství na PřF: "scaffolding" v přípravě hodiny

     

    Vojíř Karel: Variabilita úloh v českých učebnicích chemie pro základní školy: trendy a typické zpracování

     

    Ondová Veronika: Digitálne nástroje ako súčasť vzdělávania učiteľov geografie na základných školách v online prostredí

     

    Chroustová Kateřina: Podpora bezpečné a praktické výuky chemie: Ukázky z videodatabáze školních chemických pokusů

  • 2. den

    24. 6. 2021 Čtvrtek

    9:00–10:00    plenární přednáška a diskuze

    Kotuľáková Katarína: Učiteľ v kontexte rozvoja prírodovednej gramotnosti alebo „na učiteľovi záleží“

     

    10:05–12:10    dopolední sekce

     

    Ganajová Mária: Rozvíjanie systémového myslenia pri výučbe anorganickej chémie

     

    Chlebounová Irena: Jak distanční vyučování podpořilo badatelsky orientovanou výuku chemie

     

    Lešková Andrea: Aplikácia predikčnej karty počas dištančnej formy výučby biológie na gymnáziu

     

    Bartoňová Markéta: Výukové materiály pro integrovanou přírodovědnou výuku

     

    Feltl Tomáš: Školní měřící systémy a programování? To jako vážně?

     

    12:10–13:15    obědová pauza

     

    13:15–14:55    odpolední sekce

     

    Jáč Martin: Didaktické formalismy ve výuce přírodopisu a biologie

     

    Csachová Stela: Potenciál skečnoutingu ako nástroja na podporu učenia sa žiakov

     

    Štrofová Jitka: Chemické experimenty nejen pro chemiky

     

    Břížďala Jan: Úspěšnost žáků při řešení matematicky zaměřených chemických úloh

     

    14:55–15:30    coffee break

     

    15:30–18:20    večerní sekce

     

    Hrdlička Jan: Využití stanovení celkového uhlíku pro výpočet obsahu spalitelných látek a transformace postupu do výuky chemie

     

    Šrámek Martin: Náročnost chemických úloh vyplývající z analýzy přijímacího řízení na Přírodovědeckou fakultu Univerzity Karlovy

     

    Sirotek Vladimír: Chemické experimenty s vybranými přechodnými kovy a jejich sloučeninami ve výuce chemie

     

    Trudel Louis: The Social Representations of Children about Water Pollution in Their Environment

     

    Kopek-Putala Wioletta & Nodyznska Malgorzata: Jak různé metody a techniky práce ovlivňují vývoj chemických kompetencí u studenta s dysfunkcí

     

    Hurný David: Úlohy ze středoškolské chemie pro badatelsky orientovanou výuku 2

     

    Tóthová Martina: Využití eye-trackingu ve výzkumu v didaktice přírodovědných oborů: předběžné výsledky systematické rešerše

     

    18:20–18:25    ukončení konference

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info