Project information
Rozšíření výuky předmětu Analytická cytometrie o praktická cvičení.

FRVS/2008/2011
1/2011 - 12/2011
Ministry of Education, Youth and Sports of the CR
Faculty of Science

Metody analytické cytometrie jsou dnes standardně využívány v řadě výzkumných a klinicky orientovaných laboratoří pracujících na buněčné úrovni. Analytická cytometrie v sobě zahrnuje nejmodernější přístupy umožnující studovat struktury a funkce jednotlivých buněk (např. konfokální mikroskopie), ale také metody umožňující rychle a přesně analyzovat velké buněčné populace (např. průtoková cytometrie). Velký potenciál poskytuje také možnost tyto přístupy kombinovat, např. vysokorychlostní separace a konfokální mikroskopie či DNA "microarray" detekce. Analytická cytometrie tedy představuje široký panel metod umožňující detailní studium i rutinní analýzu na úrovni buňky i celých buněčných populací a díky technickému pokroku patří mezi dynamicky se rozvíjející přístup k poznávání s velkým potenciálem do budoucna. Dostatečné praktické zvládnutí uvedených metod je proto jedním z předpokladů pro úspěšné uplatnění absolventů studia biologických oborů. Projekt navazuje na systematické snahy v oblasti zásadních inovací výukového programu imunologie a fyziologie živočichů na PřF MU v Brně. Konkrétně je zaměřen na modernizaci praktických předmětů - buněčné metodologie. Rozšíření stávající výuky předmětu bude zahrnovat praktické zvládnutí základů obsluhy rutinního průtokového cytometru, pokročilého vysokorychlostního sorteru a propojení těchto metod s konfokální mikroskopií.