Project information
Model of Admission Process - Character and Situational Determinants of Studies at University

Information

This project doesn't include Faculty of Science. It includes Rector's Office. Official project website can be found on muni.cz.
Project Identification
FRVS/001/2005
Project Period
1/2005 - 12/2005
Investor / Pogramme / Project type
Ministry of Education, Youth and Sports of the CR
MU Faculty or unit
Rector's Office

Účelem projektu je kontrolovaným postupem a popsanou metodou získat podklady:
1. pro hodnocení kvality přijímacího řízení na jednotlivé fakulty, studijní programy a studijní obory. Kvalitou rozumíme užití takového postupu, ve kterém jednotlivé kroky a užité metody jsou objektivní, validní a spolehlivé.
2. pro optimalizaci výběrového řízení. Optimalizací přitom rozumíme:
a) na úrovni věcné soulad mezi nároky studia na studijní výkon posluchače na jedné straně a jeho studijními předpoklady na straně druhé,
b) na úrovni organizační uplatnění takového postupu, s nímž by byly spojeny relativně nízké jak finanční, tak i časové nároky,
c) na úrovni zakotvení v právním předpisech uplatnění takového postupu, který je s platnými normami v plném souladu a je z tohoto hlediska transparentní a kontrolovatelný a minimalizuje možnost oprávněných stížností uchazečů.
3. pro výběr uchazečů „té části populace, která z hlediska vzdělávacích programů představuje nejvyšší kvalitu.“ K tomu získáme informace o motivaci k volbě a výběru některých vzdělávacích programů, její determinaci osobnostními a situačními vlivy s akcentem na image VŠ a možnostech ovlivnění volby činností systému kariérového poradenství.
Získané výsledky budou využitelné jak při výběru na MU v Brně, tak pro jiné vysoké školy univerzitního a neuniverzitního směru a při psychologickém kariérovém poradenství při vyšetřeních pro výběr a volbu povolání studentů a absolventů středních škol.
Účelu projektu bude dosaženo plněním dílčích, jednoznačně definovaných a kontrolovaných cílů v jednotlivých letech řešení.

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.