Project information
Phase separation of phosphorylated RNA Polymerase II

Information

This project doesn't include Faculty of Science. It includes Central European Institute of Technology. Official project website can be found on muni.cz.
Investor logo
GA21-24460S
1/2021 - 12/2023
Czech Science Foundation
Central European Institute of Technology

Buňky využívají fázovou separaci k vytvoření dynamických organel bez membrány, které fungují jako mikroreaktory pro lokální zvýšení koncentrace interagujících složek nebo k oddělení molekul. Navrhujeme studovat fázovou separaci RNA polymerázy II (RNAPII) kombinací světelné mikroskopie a biochemických metod. Budeme zkoumat molekulární podstatu separace fáze kapalina-kapalina RNAPII do kapiček, která je zakódována v její vnitřně neuspořádané C-terminální doméně (CTD), uvolňování RNAPII z kapiček po fosforylaci a následné znovuvytvoření kapiček stimulované regulačními proteinovými faktory. K umožnění těchto studií vyvineme ko-expresní systém 12 podjednotek lidské RNAPII v hmyzích buňkách. Naše studie si klade za cíl odhalit, jak RNAPII tvoří shluky s regulačními proteinovými faktory a zda genové mutace související s onemocněními v regulačních proteinových faktorech narušují separaci fází.

Publications