Project information
Pedagogický rozvoj vysokoškolských učitelů skrze mentoring

Information

This project doesn't include Faculty of Science. It includes Faculty of Arts. Official project website can be found on muni.cz.
Project Identification
MUNI/A/1430/2021
Project Period
1/2022 - 12/2022
Investor / Pogramme / Project type
Masaryk University
MU Faculty or unit
Faculty of Arts

Cílem projektu je získat detailní a mnoho zdrojový obraz o tom, k čemu dochází v procesu mentoringu mezi vysokoškolskými učiteli a jaké má dopady. Pro spolupráci budou osloveni vysokoškolští učitelé, kteří se účastní vzdělávacího programu Rozvoj pedagogických kompetencí Centra rozvoje pedagogických kompetencí na Masarykově univerzitě, jehož součástí je spolupráce s vybraným mentorem (Masarykova univerzita, 2021). Zatímco v českém kontextu není pedagogickému rozvoji vysokoškolských učitelů v rámci mentoringu věnován téměř žádný prostor, v zahraničí takto zaměřené studie nacházíme (Wass & Rogers, 2019; Fountain & Newcomer, 2018). Na začátku spolupráce a po jejím skončení budou realizovány hloubkové polostrukturované rozhovory pro zjištění očekávání a následného hodnocení společné práce. V pořizovaných rozhovorech bude diskutována i videonahrávka výuky mentorovaného učitele před a po skončení mentoringu. Při analýze rozhovorů se budu zaměřovat na změnu profesního vidění (Stürmer, Könings & Seidel, 2014). V průběhu spolupráce mentorů a mentorovaných využiji audionahrávek jejich schůzek, které budu analyzovat z hlediska jejich profesní řeči (pedagogically productive talk). Pro analýzy bude využita i písemná zpětná vazba mentorovaných učitelů k procesu mentoringu. Spolupráce mezi mentorovanými a mentory je zcela klíčová pro rozvoj pedagogických kompetencí a i v rámci zpětné vazby k programu je označována za jednu z nejlépe hodnocených částí (Masarykova univerzita, 2021). Aby bylo možné dále proces mentoringu rozvíjet, je důležité získat evidenci o tom, jaké má dopady.

Publications

Total number of publications: 2


You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.