Informace o projektu
Integrativní studium molekulárních mechanismů epitranskriptomu savčích buněk

Informace

Projekt nespadá pod Přírodovědeckou fakultu, ale pod Středoevropský technologický institut. Oficiální stránka projektu je na webu muni.cz.
Logo poskytovatele
Kód projektu
LTC18052
Období řešení
6/2018 - 9/2021
Investor / Programový rámec / typ projektu
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
Fakulta / Pracoviště MU
Středoevropský technologický institut

Cílem projektu je studium mechanismů a funkce chemických modifikacích mRNA pomocí integrativního přístupu využívajícího kombinaci chemických, molekulárně biologických, genetických a výpočetních studií prostřednictvím propojení několika evropských pracovišť s danými expertízami. Projekt je zaměřen na metodický vývoj metod pro detekci a kvantifikaci modifikací RNA, na objasnění mechanismů adenosinových modifikací a prozkoumání potenciální synergie mezi deaminací a metylací adenosinů. Studované téma je úzce v souladu s akcí COST CA16120 zaměřeného na vytvoření evropské sítě výzkumných pracovišť se specializací v Epitranskriptomice, což prostřednictvím vzájemné spolupráce a výměny znalostí zefektivní získávání poznatků v tomto mladém, dynamickém a kompetitivním oboru.

Cíle udržitelného rozvoje

Masarykova univerzita se hlásí k cílům udržitelného rozvoje OSN, jejichž záměrem je do roku 2030 zlepšit podmínky a kvalitu života na naší planetě.

Cíl udržitelného rozvoje č.  3 – Zdraví a kvalitní život Cíl udržitelného rozvoje č.  4 – Kvalitní vzdělání