Informace o projektu
Učitelé a žáci v měnících se kontextech: sociálních, technologických, kurikulárních a didaktických
- Kód projektu
- MUNI/A/1651/2024
- Období řešení
- 1/2025 - 12/2025
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Specifický výzkum - podpora studentských projektů
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed.
- Mgr. et Mgr. Michal Bednář
- Mgr. Oldřiška Buchanan, B.A.
- Mgr. Marek Matouš Bula
- Mgr. Julie Grombířová
- Mgr. Bc. Jakub Gyönyör
- doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.
- Mgr. Tomáš Horčička
- doc. Mgr. Lucie Jarkovská, Ph.D.
- Mgr. Alžběta Jurasová
- doc. Mgr. Marie Koldinská, Ph.D.
- Mgr. David Košatka
- doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.
- doc. Mgr. Petr Najvar, Ph.D.
- Mgr. Jana Navrátilová, DiS., Ph.D.
- Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D.
- Mgr. Anna Pospíchalová
- doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
- doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.
- Mgr. Magdalena Tylová
- Mgr. Jana Veseláková
- Mgr. Teresa Vicianová
- doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.
- Mgr. Silvia Zaťková
Cílem projektu je v rámci disertačních prací zapojených doktorandů analyzovat výzvy, inovace a požadavky, které vyplývají z měnících se kontextů vzdělávání, a to konkrétně kontextů sociálních, technologických a vzdělávacích. Sociální kontexty jsou zastoupeny měnícími se požadavky vysokoškolských studentů na interaktivitu výuky a rostoucí jazykovou heterogenitou společnosti. Technologické kontexty jsou reprezentovány pomocí rostoucích možností virtuální reality. Proměny cílů a obsahů vzdělávání představují kontexty kurikulární a proměny výukových praktik představují kontexty didaktické.
Publikace
Počet publikací: 13
2025
-
Addressing Cognitive and Emotional Aspects of Academic Development in Early Primary Education
Rok: 2025, druh: Další prezentace na konferencích
-
Bridging between Kindergarten and Primary School: Teachers' Perspectives on Ensuring Smooth Transitions for Children furing Curriculum Reform in the Czech Republic
Rok: 2025, druh: Další prezentace na konferencích
-
Co-teaching in Primary Education: Insights from Empathy-Based Narratives
Rok: 2025, druh: Další prezentace na konferencích
-
Podpora wellbeingu skrze formativní hodnocení a Vysvědčení JINAK
Rok: 2025, druh: Článek v odborném periodiku (nerecenzovaný)
-
Projevy nadání a možnosti identifikace nadání u dětí předškolního a mladšího školního věku
Svět nadání, rok: 2025, ročník: XIV, vydání: 1
-
Představení metodiky Rozvoj matematických schopností a myšlení u nadaných žáků
Rok: 2025, druh: Další prezentace na konferencích
-
PŘEHLEDOVÁ STUDIE: ROZVOJ KREATIVITY V PŘEDŠKOLNÍM VZDĚLÁVÁNÍ — PŘESVĚDČENÍ A PRAKTIKY UČITELŮ V ZAHRANIČNÍCH STUDIÍCH
Institutio infantium, rok: 2025, ročník: 2, vydání: 2, DOI
-
Případové studie - Vzdělávání nadaných žáků v matematice na 2. stupni základních škol
Svět nadání, rok: 2025, ročník: XIII, vydání: 2
-
The Crisis of Knowledge as a Background for a Pedeutological Approach : Construction and Orientation in Information Environment
European Education, rok: 2025, ročník: 57, vydání: 2, DOI
-
Výzvy evaluace univerzitního studijního programu ve vztahu k efektivnímu řízení jeho změny
Rok: 2025, druh: Další prezentace na konferencích