Souvislá pedagogická praxe
Podmínky zápisu předmětu Souvislá pedagogická praxe (XS900)
- studium oborů zaměřených na vzdělávání
- studium navazujícího Mgr. studia
- absolvování Pedagogické praxe II z obou aprobačních předmětů (ve zdůvodněném případě lze požádat o výjimku bez ukončení Ped. praxí II)
Souvislé pedagogické praxe (SPP) probíhají na střední, popř. základní škole dle vlastního výběru studenta.
SPP je obecně realizována v posledním týdnu před začátkem výuky jarního semestru a první týden jeho výuky. Ve výjimečných případech lze absolvovat ve stejném termínu na podzim.
Termín SPP pro PS 2025: 8. 9. - 19. 9. 2025
- zkontrolujte, zda je škola, kterou jste si zvolili, v seznamu zasmluvněných škol
- v případě, že jste vybranou školu v seznamu nenašli, kontaktujte nejprve studijní referentku zodpovědnou za agendu praxí, ještě před zahájením praxe bude třeba uzavřít Smlouvu o realizaci pedagogických praxí
- o nutnosti uzavřít Smlouvu o realizaci pedagogických praxí informujte vedení školy a předejte studijní referentce zodpovědné za agendu praxí kontakt na toho, kdo bude mít ve škole uzavření smlouvy na starosti
- mějte na paměti, že vyřizování smlouvy může zabrat nějakou dobu, nenechávejte proto kontaktování studijní referentky na poslední chvíli
- kontaktujte školu a vybraného provázejícího učitele a osobně si domluvte podrobnosti praxe
- dodejte studijní referentce zodpovědné za agendu praxí e-mailem elektronicky vyplněný Návrh na uzavření dohody o provedení práce provázejícího učitele a doručte fyzicky vyplněné a potvrzené Potvrzení o přijetí studenta na praxi
- vzhledem k vykonávání praxe před začátkem semestru je třeba Potvrzení o přijetí studenta na praxi před zahájením praxe pouze vyplnit a nechat potvrdit vedením školy, na níž je praxe konána, na studijní oddělení můžete potvrzení doručit až do 3. 10. 2025
- v případě absolvování praxe na některé z klinických škol nebo dalších spolupracujících škol po domluvení praxe s garantem praxí pouze zašlete e-mailem příslušné studijní referentce následující informace: název školy, jméno učitele/učitelů a druh praxe (souvislá pedagogická praxe) a doručte fyzicky vyplněné a potvrzené Potvrzení o přijetí studenta na praxi, Návrh na uzavření dohody o provedení práce ani Dohodu o realizaci pedagogických praxí není nutné zajišťovat
Jaké administrativní kroky je třeba učinit?
Položky uvedené kurzívou je třeba zaslat studijní referentce zodpovědné za agendu praxí e-mailem.
- na začátku praxe informujte provázejícího učitele na vybrané škole o povinných formulářích (Protokol o pedagogické praxi, Sebe/hodnoticí nástroj) jako podpůrné materiály jsou učitelům a studentům k dispozici záznamy z hospitace, které jsou určeny pro vlastní potřebu a neodevzdávají se na PřF (viz Formuláře a podpůrné materiály ke stažení)
- vyplňte evaluační dotazník (vyplňuje se na začátku praxe a po praxi = dvojí evaluace), viz Metodické instrukce pro studenty k Sebe/hodnoticímu nástroji
- dodržujte pokyny provázejícího učitele, mějte písemné/elektronické přípravy
- informujte příslušného oborového didaktika (z oboru, ze kterého vypracováváte diplomovou práci) o termínech svých výstupů (kdy, kde a co budete učit)
Rozsah praxe
- absolvujte minimálně 10 hodin náslechů, 10 hodin vlastních vystoupení a 10 hodin věnovaných provozu školy
- jedná se o celkový počet hodin, po dohodě s provázejícím učitelem lze realizovat praxi z obou aprobačních předmětů nebo jen z jednoho v obou případech vždy bude vyřizován jeden návrh DPP na jednoho vyučujícího a jeden protokol o pedagogické praxi
- naskenovaný protokol a Reflektivní deník vložte do odevzdávárny v ISu a originál si vezměte s sebou na závěrečný pohovor s oborovým didaktikem
- zajistěte kompletní vyplnění Sebe/hodnoticího nástroje v ISu (provázející učitel, student, oborový didaktik) - Odpovědník v ISu u daného předmětu
- zápočet bude udělen na základě odevzdání Protokolu, Sebe/hodnoticího nástroje, Reflektivního deníku a pohovoru příslušným oborovým didaktikem (z oboru, ze kterého student vypracovává diplomovou práci)
Formuláře a podpůrné materiály ke stažení
Potvrzení vyplňte a nechejte potvrdit školou ještě před nástupem na praxi. Do 3. 10. jej odevzdejte studijní referentce zajišťující praxe (po domluvě lze i mimo úřední hodiny). Pro kombinaci B-CH je možné odevzdání v úředních hodinách na studijním oddělení na kampusu.
Protokol je povinnou součástí odevzdávaných dokumentů z praxe, vytiskněte jej a společně s provázejícím učitelem zaznamenávejte uskutečněné aktivity.
Po skončení praxe jej vložte naskenovaný do odevzdávárny v ISu a originál přineste na závěrečný pohovor s oborovým didaktikem.
Sebe/hodnoticí nástroj je povinnou součástí odevzdávaných dokumentů z praxe, vyplňte jej jednou před praxí a jednou po jejím skončení a zajistěte vyplnění po skončení praxe od provázejícího učitele a oborového didaktika.
Reflektivní deník je povinnou součástí odevzdávaných dokumentů z praxe, vyplňujte jej v průběhu praxe.
Po skončení praxe jej vložte do odevzdávárny v ISu.
Tyto materiály jsou určeny pro vlastní potřebu učitele a studenta.
Vedoucí učitelé pedagogické praxe na PřF:
Oboroví didaktici na PřF:
Bc. Kateřina Pazderková
Studijní referentka - agenda praxí